36 grader...


 36 grader. Jag kör ner till stan och fixar ett simkort till en av mina mobiler. Ett grekiskt. Jag blev av med telefon, kreditort och körkort på Atens flygplats. Nu är saker och tin fixade igen. Jag brukar alltid resa med hängslen och bälte, två mobiler och tre kreditkort. Utspridda. Den här gången gjorde jag inte det och direkt blev det problem med det mesta innan jag lyckades styra upp det hela.

Nå, 36 grader. Ligger inne och skriver texter. Väntar till klockan 19 innan jag går ut. Det kommer sådana här värmesvallvågor  då och då och det är bara att simma lugnt.

Jag stänger alla luckor för fönstren, drar på ACn om det blir för varmt, men det blir det sällan, man får vänja sig vid 27 grader inomhus ett tag, inga som helst problem,,,ute är det som en vägg av hetta.

Tid är allt. Vara frisk en annan grej. Ha tid, vara frisk, det är vad det fulländade livet handlar om.


Kommentarer

Populära inlägg