Ögonblick av nuet...


 Kameran är en tidsmaskin. För 25 år sedan tog jag också bilder av min dotter med en hatt på stengolv.

Tjugofem år är ingen skilnad. Tiden står still då det kommer till fotografi. Det finns en allmängiltighet i bilder.

Idag är det så många fotografer som skildrar det anonyma. Jag vet inte om det är så bra, om man betänker att det nära nästan alltid är bättre, eller rättare sagt, talar mer till en i längden.

Berättelsen.

Igår så lyssnade jag hela kvällen på Led Zeppelin, och det har aldrig funnits en bättre grupp. Denna saliga blandning, av rock, blues, folkmusik, marockanskt, helt sanslöst bra och utspelet. Och det var lika intressant att lyssna till unga människor som lyssande och tyckte om Dazed and Confusd, Black dog osv...alla sa samma sak. Sådan musik görs inte idag. Och jag håller med, det låter stockkonservativt, jag har dock ännu inte sett ett band efter 1975 som kan matcha musiken från 60 och 70-talet och en bit in i 80, sedan blev det för mycket plingplongmaskiner,,,

Nu tycker någon annan ngt annat, givetvis, och välkommen med det,,,

Jävla dag annars, inte min riktigt, men tappade bromsarna på bilen och när jag skulle hämta min mobil så fanns den inte där.. Nya tag, nya dagar, alla dagar kan inte vara perfekta, men bilden ovan gillar jag väldigt mycket,,




Kommentarer

Populära inlägg