Tisdag en dag med sol i horisonten

Den lilla flickan hoppar på Skeppsholmen.Om Ni frågar mig vad som är viktigast i en bild så blir svaret poesi och skönhet. Saker och ting kan vara fula men ha poesi i sig. Det är ingen motsättning men jag avskyr då det bara blir fult eller vackert eller rått eller blått. Utan poesi blir det bara skit.

Jag förvånas över det, avsaknaden av poesi. Om man inte kan se poesi i sina bilder så ser man det kanske ingen annanstans  heller. Konsten är att fånga det, en kombination av tid, luft, ljus och öga. Ingen lätt match o på en fem hundradels sekund.

Ingenstans, är det ett ord jag uppfunnit, eller är det norrländska? Det är vackert. Ingenstans....

Poesi. Jag saknar oftast poesin. Enkelheten, krysset mellan, form, öga, ljus, luft och tid.

Jag skulle skriva om något annat. Poesin kom emellan.



Populära inlägg