24 nov 2019



Bilderna låg på skrivbordet. Old stuff, gillar att kolla på mina gamla bilder, Kanske mest för att minnena är så påtagliga. Mitt liv har så ofta varit en längtan efter en varm säng i ett tryggt rum, men det har jag sällan plåtat. Jag har vänt kameran mot min otåliga, nervösa, rastlösa sida.
Min fru gjorde ett ADHD test på mig. Hon läste frågorna och jag hade nog en del ADHD, och sa det och min fru skrattade nästan på sig. " Nog en del...du svarade ju inte sant på en enda fråga, hade du gjort det så hade du haft ultra ADHD.

Jag hade inget svar på det mer än att jag också skrattade så jag nästan ramla under bordet. Personligen fattar jag inte vitsen med diagnoser? Vad ska man göra med dom? Livet går vidare, man får försöka se alla sina sk brister, lägg märke till så kallade brister, och se bristerna som ett extra personligt vapen i livet.

I övrigt, grått ute och Tellen får nog rätt. November i år har gett oss 2 timmar sol, vi kommer att slå ett rekord i gråhet.

Populära inlägg