27 nov 2019

Vad går det ut på, tycks jag fråga mig där i soffan.Jag befinner mig i limbo, längtar till Naxos och längtar till min fru i stan.

Jag går på fiket, träffar polarn som bor på Blidö. Han utrycker det som "Stendött". Vi lever nog i ett av de värsta klimaten som finns. Inte en gnutta sol, men skit samma. Man har ju liksom vant sig. Nu på torsdag är det vernissage på Twang, katarina bangata 25, Thomas Malmsborg visar sina fina bilder och dagen innan, onsdag, har profilen Fjellis Slussenbilder på klassisk mark, Café Bellman, Bellmansgatan Södermalm, ovanför puckeln. På det stället har man suttit många gånger, ojojoj.

Fredag kan ni vila er men på lördag drar CFF igång med sin stora utställning, Kapsylenhuset. Det blir kul och på söndag är det demo och sedan ljuständning emot utskickningarna av unga människor.

Så ser det ut. Vad går det ut på?

Populära inlägg