I gryningen hade han mockaskor och mockajacka.

Jag gillar den här bilden, 1969 kanske. Hon var väldigt intresserad av litteratur. Jag hade en gul mockajacka och skor i mocka.  Minnet sviker på många sätt, men en del minns man. Jag minns att jag hade ett eget labb i huset där vi hyrde ett rum på bottenvåningen.

Polarn och jag drog hem kvinnor på nätterna och blev mer eller mindre tvingade att flytta till ett annat boende. Jag städade på helgerna och jobbade i garderoben på en krog för att dra in extra stålar.
Det här är en av bilderna som kom till på den tiden. Hon gillade Sven Delblanc. Jag vet inte om hon kom att skriva eller hamnade på ett förlag eller blev litteraturkritiker, men jag minns henne lika tydligt som jag minns min mockajacka och mina mockaskor och det var ändå nästan femtio år sedan.

Populära inlägg