Räven och lunchen


Medan diskussionen om Carola och runkeriet gått på nätet har vi tillbringat vår dag i mörkrummet och framför neggscannern. Jag kan göra en kort kommentar till Carolarunket eftersom någon började snacka om moral. För mig är det ganska enkelt . Om jag tänker använda mig av en annan fotografs bilder i mitt arbete så frågar jag om lov. Jag är väldigt allergisk mot allt annat. Sedan, i det här fallet, borde man ha frågat Carola. Det är inte så schysst att hon ska vara på bild i en runkscen i ett konstnärligt syfte utan att veta om det.

Tänk tanken att jag har tagit en bild av Lundell, som används i en scen/bild, där en man runkar av sig inför bilden på honom, och att den bilden hamnar på Fotografiskas Höstsalong. Och att min bild används utan att jag blivit tillfrågad och att Lundell använts utan att ha blivit tillfrågad. Skulle jag lacka ut? Skulle Lundell lacka ut? Haha, det skulle kosta. Det kan jag lova.

Nog om det. Det var en fin dag i labbet och sedan hade Fricken gjort värsta kycklinggrytan, stod ute och svalna av på verandan, men då vi skulle äta grytan hade rävjäveln kommit och ätit upp den. Vi hittade grytan vid häcken till grannen. Fricken yrade ilsket om räven men jag tyckte nog grannen såg himla nöjd ut där han satt vid köksbordet och puffa i pipan.

Populära inlägg