Touren avgjord direkt i bergen


På landet, dunderhängig. Är det bautaförkylning på gång? I så fall blir jag lite less. Kollar på Touren. Sky, vilket gäng, vilken cykelåkning, avgör Touren på första bergsetappen. Trist som fan, nu kan man sluta kolla på den här tävlingen.

Helikopterbilderna är dock fantastiska, bilderna över Pyreneerna är fantastiska. Vilka små städer och byar och till och med från helikoptern kan man se alla fina fik man skulle kunna sitta och häcka på.

Det är inte bara att Touren är avgjord, det är också eländet i Egypten, förföljandet av Mona Sahlin, tar liksom aldrig skiten och idiotin slut? Jag vet inte, det känns som min motståndskraft mot alla idioter börjar avta. Hur länge ska man behöva argumentera med idioter, eller rättare sagt: ska man argumentera med idioter?

Det senaste jag såg och något som jag sagt ganska länge nu, är att många i arbetslivet menar att unga människor är skitdåliga på socialt medvetande, komma i tid osv,,för en del kids är det helt okej att komma en kvart för sent till allt,,,vad fan tror dom? Och vad har deras päron lurat i dom för något?

Jag kan läsa på Fejan, massor av mammor( bara mammor) som inte kan få sina barn att sova på nätterna, är helt slut på sina ungar osv, och sedan kan jag läsa vad de gör med sina ungar. Ett evigt tillrättaläggande, ett evigt anpassande, ibland då jag läser dessa morsors gnäll har jag lust att svara: Börja med lite barnuppfostran, dra upp lite regler, för din egen skull och för barnets....

Nej, nej, så får man ju inte säga, men jag börjar tycka allt fler föräldrar uppfostrar sina barn för löst, för slappt, för kravlöst. Ett liv är en massa rättigheter, men ett liv är faktiskt mer skyldigheter än rättigheter och där de viktigaste skyldigheterna/rättigheterna heter att behandla andra som man vill bli behandlad själv, lyssna till andra, hjälpa andra, ha en solidrisk ådra, se det kollektiva före det privata osv,,,dessa skyldigheter är ju navet i ett samhälla. Istället blir dessa skyldigheter, rättigheter hos för många, de kräver allt detta, men vill själva inte ge samma sak tillbaka. Det är inte bra.

Populära inlägg