Politics


Egypten, Egypten,,,,suck,,,först avsätter man Mubarak, och sedan kommer värsta reaktionärerna till makten, typ Muslimska brödrarskapet och så avsätts deras språkrör Mursi också och militären är tillbaka. Folk är glada, men jag undrar hur länge de är glada. Om det blir nyval så vinner ju islamisterna igen, ganska lätt, tror jag och så är man återigen tillbaka på ruta ett.

De i Egypten, som vi i Europa, eller kalla Norden, benämner som radikala, har inte mycket att hämta i Egypten. Det är min korta analys.

Sedan förstår jag inte mycket, det ska erkännas, tex hur man kan vara så religiösa, hur man kan rösta fram något som Muslimska brödrarskapet ,,,, jag tycker ärligt talat det ser jävligt mörkt ut just nu. Det var som min ogifta fru sa: idag går bara de reaktionära krafterna framåt, allt från kristna högern, nassarna, SD, osv,,,jag säger återigen, det är mörka tider och utanför fönstret hänger regnmolnen.

Konstigt nog är jag på bra humör,,,,men det är väl för att jag bara ska vara motvalls?

http://umbraco.vogue.it/en/vogue-starscelebsmodels/vogue-masters/2013/07/antonin-kratochvil#ad-image0

Populära inlägg