Gaia, en hund att älska

Gaia, en vildhund vi tog hand om ett tag i somras. Jag kan säga att jag blev kär i henne från första sekund. Hon passade så perfekt in i vår tillvaro, total frihet och samtidigt var hon en hund som skötte sig exemplariskt. Jag kommer ihåg en gång då hon försvann från mig. Hon är ju en vallhund och vi har fullt med getter och lamm omkring vår by. Jag tänkte att nu fan springer hon och vallar getter och jag drog runt och letade efter henne. Tills slut gick jag hem. Vem sitter utanför vår grind och väntar på mig med en min typ: Var har du varit ? Jag hat suttit här och väntat på dig en halvtimme.

Det var vackert, sedan efter någon vecka gav vi bort henne till ett grekiskt par och det är fina människor men jag tro aldrig Gaia hade kunnat få det så bra som hos oss. Det är en liten sorg att jag inte kunde ta hand om henne riktigt, det blir för krångligt att resa med djur över Europa.

Gaia, en hund att älska.
 

Kommentarer

Populära inlägg