The taxidriver....




Snubben som kör  taxin är 23,,,jag har frågat honom. Han pluggar ekonomi i Aten och jag berättar för honom att jag också pluggade ekonomi i hans ålder, men att jag tyckte fotografi var roligare så jag skippade ekonomin.

Mr, säger han, jag jobbar dygnet runt, no sex, no girls, no beach, bara jobba.  Det är ju val snart och han gör samma analys som jag. Tsipras  ljög och slingrade sig och kommer att förlora och Ny demokrati kommer till makten och ingen blir ett skit bättre. Ny demokrati kommer i sedvanlig ordning göda de redan rika. Hur man sedan står ut med att vara rik och bli rikare, samtidigt som ens land går allt mer under, det förstår jag bara inte.

Vi snackar fotboll, krogar, matställen,,,jag kan alla och han skriker högt, du är en local, du känner alla, du vet allt,, du är Naxion,,,och jag känner en stor värme sprida sig i min kropp.  Han skriker igen: Naxos är ditt hem, Sverige är ditt andra hem. Eller hur? Jag svarar inte eftersom vi glider in i Halki och jag ska hoppa av och i sedvanlig ordning då man är local så är det aldrig tjafs om vad resan ska kosta. 

Det är underbart, men jag kan ju nämna några namn på krogar för dig som ska till Naxos,,,Irini, Maros, Paradiso, Duetto, Giannolis,,,det är som rader i en sång,,,



Populära inlägg