Jag läser Danny Lyon

Jag läser Danny Lyon, kollar på mina bilder. Jag blir kär i mina analoga printar. Egentligen kan jag känna en stor längtan efter handgjorda böcker och analoga printar. Ska man återgå till ett labb och bara göra fem bilder i veckan, eller tio i månaden. Låtsas att man är en slags målare.

Det finns grejer som man inte riktigt förstår sig på, som jag inte riktigt fattar hur jag ska får det att funka, tex att bara göra analoga printar i 30/40,,,max,,och sälja som konst...

Det finns en grym sajt på Insta, Inframe.fr,,,fan, så bra den är. Hittar några riktigt fina grejer där. Ny fotografi jag aldrig sett förr och det som ger en hopp är att det som är bäst, det som är riktigt bra, får mest klick. Ja, Ni vet ju vad det betyder? Att det finns folk som fattar något.

Hur länge ska den här såpan med den amerikanske musikern hålla på? Det är svårt att gilla någon, i mina ögon blev dom ju jävligt provocerade och tog till övervåld. På något vis känns det som alla fick vad dom skulle ha. Sedan fattar jag inte riktigt varför inte killar som de här två afganerna inte åker ut ur landet? Det har ju sysslat med en massa kriminellt skit. Det finns ju massor med unga afganska killar som kämpar som fan för att få stanna och ha det bra. Satsa på dom rejält och kasta ut de kriminella.

Satt på Skrapan. Det ska vara ett studentboende, men dag ut och dag in , så går det turister därifrån som hyr på airbnb. Det finns till och med prostituerade som hyr där på airbnb och ingenting sker. Det är studentboende och inte airbnb och det känns ju helt löjligt att värden inte kan kolla upp saken o kasta ut de som hyr ut sina studentbostäder svart.

Nu har jag varit lite polis också..egentligen är det inte alls så långt mellan att vara privatsnut och plåtis. Man kollar på saker och ting, gör sina spaningar.

Populära inlägg