Nu har det gått ett dygn sedan Jimmie fick en tårta i nyllet. Överallt gråts det över det och överallt går mantrat: Man måste prata med SD, man måste besegra dom men smarta frågor och smarta inlägg i debatten. Jaha, låt en cynisk människa som mig ställa en fråga till alla som tror Er besegra SD med smarta inlägg och frågor: Tror Ni inte att Åkesson och co fått dessa frågor tusen ggr om redan, eller tror Ni att han bryr sig om Era frågor? Givetvis skiter han blankt i vad Ni säger. Han är som de flesta politiker: Hal som en ål.

SDs anhängare gör ju den ena grymma idiotgrejen efter den andra. Efter järnrörsincidenten gick dom ju upp i röster. Tror Ni på att debattera med dom?

Jag gör det inte. Jag tror på att lägga krutet på att påverka sossarna. Alliansen har jag ju helt gett upp allt hopp om. De är totala loosers hela högen, men sossarna kommer att vinna valet och det gäller att påverka dom i radikal riktning, vilket verkar ganska svårt. Och vad gäller saken? Fördelningen. Över hela världen ser vi hur fördelningspolitiken spårat ur. Mer till de rika och allt mindre till de som inget har. Att ändra på det är den enda möjliga framtiden som jag ser det.

Har Ni lyssnat på en valdebatt i tv? Jag har försökt två ggr  den senaste tiden. Det går ju inte. Alla snackar förbi varandra. Ingen lyssnar på vad den andre säger. Det är ju hemskt. Folk påstår att politikerförakt kommer ur saker som Tårtningen, men politikerförakt kommer från att man ser politiker som inte svarar på frågor, som är fullständigt omöjliga att förstå.  

Populära inlägg