En kväll på krogen

Jag går o köper en bok. Det gör jag ofta och numera händer följande.
- Är du medlem?'
- Nej...
- Vill du bli det?
- Nej...
-Vill du köpa en påse?
- Nej...

Fan, vad trött jag är på att ständigt svara på dessa imbecilla frågor. Låt mig köpa min bok och håll sedan käften.

Jag läste reportaget om snubben som dog i går, eller förrgår, som DN skev om. Han som inte fick vård i tid för de vidriga klantarna på Karolinska inte kunde ge honom vård eftersom de har skjutit hela sjukhuset och hela Stockholms sjukhusvård i sank.

Det är så upprörande att jag knappt klarar det och så sitter dessa konsulter och fakturerar för 13 timmar om dagen men ingen vet vad dom har gjort. Karolinska är det största politikerhaveri som genomförts i Stockholm. Det nästa största och där dör ju ändå inte folk, är Slussen. Detta makabra haveri. Om du vet något om stan och kollar på PR-ritningarna så ser du ju att det är rena vansinnet.

Nog om det. Nu blir det Harry Hole ett tag.

Populära inlägg