Workshop på Naxos, 17- 20 maj 2018




Workshop Naxos/ Grekland , 17-20 maj.

Workshop på vackra Naxos i maj. Den bästa, skönaste tiden i maj. Vi arbetar och lever tillsammans i några dagar. 

Det handlar om fri, personlig fotografi. Du är också välkommen att ta med egna projekt som vi går igenom tillsammans, annars är tågordningen följande.

Vi arbetar och träffs utifrån mitt hus i Chalki/ Monitsia. Det är en liten by, tjugo minuter från havet och Naxos huvudstad. Om man vill så kan några bo i mitt hus ( jag bor i ett annat) , men om man är beredd på att typ dela en lägenhet så finns det plats för uppåt fem stycken i mitt hus men då får man räkna med att det privata blir något mindre än att bo på eget hotell.  Å andra sidan har man  ju nära till umgänget med de andra i workshopen .

Vi går igenom och analyserar era bilder på morgonen, sedan blir det fotografering hela dagen och på kvällen träffs vi igen, i huset eller på någon billig krog, äter gemensam middag, dricker ett glas osv.

V har också bildvisning i huset på kvällen då vi kan projicera bilderna på en av våra väggar, blir som little Arles. Jag bryr mig inte om hur proffsig du är, det handlar mer om var du är, ditt hjärta, din känsla, vart du vill gå.
Dom bilder vi tar vill jag inte ge någon beskrivning på, det handlar om att du själv ska göra de bilder du vill göra under de förutsättningar som finns. Det handlar om att finna sitt eget bildspråk och sin egen ton och puls.

Deu utrustning du behöver är en digitalkamera och en dator och utrustning som behövs till det. 

Monitsia är, förutom byn Chalki, omgiven av makalösa vandringsleder och berg och för den som tycker om att fotografera annat än människor, så finns det fantastisk natur överallt. Det är inte långt till havet och de höga bergen. Naxos har underbara små byar, fina krogar, helt enkelt ett slags paradis.

Priset är 4000 kr för den som inte bor i huset. 5000 kr för den som vill bo i huset. 

Du kan behöva hyra en bil eller en moped om du vill röra dig över ön, men det går också bussar och det går ju att kollektivhyra en bil osv,,,personligen cyklar jag mest men det är kanske inte att rekommendera då det är branta backar på Naxos.
Här en länk till vårt hus i Monitsia. Ett hus som vi hyr ut andra tiden på året också.

Senaste anmälningsdag är 14 februari.  Kontakt: mickeberg@hotmail.com

Populära inlägg