2018

Mn fru läser horoskop. Enligt henne kommer jag att få ett fantastiskt 2018 och dessutom lägga om mitt liv helt, ägna mig åt något helt annat än det jag gör nu. Kanske det? Själv skulle hon ha stora kärleksupplevelser i maj. Det är då jag är på Naxos,,,,

Ett stilla duggregn. Ett stilla duggregn på ens själ. Jag tänkte jogga men det blev något annat. Jag missade det viktigaste att skildra förra året: invandringen och integrationen. Det vet jag, men jag var liksom inte intresserad. Jag kanske skull ha masat mig ut ändå, för problematiken handlar om människor och det är den största och viktigaste vi har.

Man är på olika nivåer och man är på olika år i sitt skapande. Det är viktigt att skita i att arbeta om man inte känner för det. En succefylld arbetskarriär blir ett ganska normalt förhållande efter ett tag. Grejen är att få hålla på. Man håller på för att man gillar att hålla på.

Nyårslöftet då? Jag är helt tom, både framåt och bakåt. Kort sagt: jag vet ingenting.

Populära inlägg