Viktigast idag

Dagens läxa! Om du sysslar med Ikeagrejer, simma lugnt.

Klockan åtta ringde Johanna. Ikea kommer om en halvtimme. Jag hoppade i brallerna och drog till fiket. Dom kom 2,5 timmar senare.

No offence, fick grejerna. Chaffisen började snacka om att han knappt tjäna något på att köra prylar till folk från Ikea. Jag vet ju att i vissa länder kör Ikea över transporterna, folk tjänar ingenting, men jag hade liksom fått nog efter att ha blivit blåst på trettio lakan av en snutjävel på ön, så jag sa bara att om du vill ha en kaffe så bjuder jag, annars har jag betalt för frakten en gång och då surna han och stack.

Jag satte ihop Ikeaprylarna på några timmar. Det enda som gäller är att kolla fyra gånger innan man börjar och sedan dubbelkolla efter en halvtimme, vilket jag gjorde o upptäckte ett hål på en planka och så var det till att börja om igen..

Life goes on. Nu är det väl ändå dags för lite hulligulli,,,vin, träning och jobba. Igår tog jag bergen på en runda. Såg att det kom en cyklist långt nere i serpentinerna under mig, blå hjälm, såg stark ut och jag drog järnet. Ingen jävel ska få köra kapp mig enkelt och när jag kom upp på toppen av berget, en timmes bara uppför, så ställde jag min nonchigt och kolla ut över nejden, men det dök aldrig upp någon blå hjälm, så min insats kanske var i onödan.

Jag gled ner mot Moni och vidare ner mot Monitisa. Det blåste kallt som fan i kurvorna och jag försökte ta lä hela tiden, men överallt står det någon jävla get med feta horn ska toffla till en om man kommer för nära. När jag kom ner mot Monitisa steg värmen fram och jag gled hem den sista biten som en ganska lycklig man.

Populära inlägg