Söndag, påskens fest

Min fru åkte hem. Tomhet. Det är och blir alltid tomt då hon åker, men jag vill och vill inte följa min längtan efter henne. Jag stannar och längtar. 

Jag är på en annan resa också. När jag kommer hem flyttar jag kaminen längre in i öppna spisen och plötsligt är problemet med rök vid eldning borta. Någon decimeter var skillnaden. Samma skillnad som kan skilja en dålig bild från en bra. Några decimetrar.

Jag kommer på en annan sak. Vikten av att inte dricka the innan man lägger sig. Man sover bättre om man inte behöver gå upp och pissa i natten. En enkel Fatomensanning.

Jag tar bort ljudet från kameran, slutarljudet. Nu går den helt tyst. Svårt att veta när man knäpper. Det fladdrar bara till. Man kanske vänjer sig. Gillar tanken att kunna vara precis i närheten av någon utan att veta om man knäppt eller ej. Jag har alltid gillat slumpens inverkan.
Det har varit försommar och vilket väder. Jag hade en dröm o de senaste dagarna har jag levt i den drömmen. Man får vara tacksam. 

Jag har en workshop 8-11 sept på Naxos, max fem stycken. Kontakta mickeberg@hotmail.com om du är intresserad.

Populära inlägg