Smärtans Paradis







Smärtans Paradis.

Jag hade en period då jag försökte göra en bok som jag kallade Smärtans Paradis. Den hade egentligen trådar tillbaka till den tiden då jag bodde bitvis i Berlin och pendlade mellan Stockholm och Berlin. På något vis tyckte jag mer om Stockholm än Berlin, avskyr då folk utropar något till en Metropol, typ Barcelona eller Berlin och alla ska dit och röka billiga jointar.

Inte min grej liksom, men tiden i Berlin satte sina spår. Det fanns ett allvar, i staden och relationen jag hade, som egentligen var en omöjlig relation och kanske därför så lockande. Tio, femton år senare försökte jag göra en bok på den känslan. Då var jag  i en annan relation, levde ungefär på samma vis, ett slags pendlande, men i en relation som är ytterst fungerande och som kommer att bli min sista.


Jag fick ihop en hel del bilder och jag träffade rätt i känslan, men kunde inte formulera texten. Jag kan inte det nu heller, men en del av bilderna har något. Om man nu får säga så.

Populära inlägg