John Berger och motorcykeln

Min fru ringer och säger att jag är romantisk. Att ingen normal människa hinner tänka på kärlek och romantik som jag gör. Att de har fullt upp med att stressa sig igenom sina arbeten och sina liv, att de inte hinner tänka på samma sätt som jag.

Okej, säger jag . Kan svara en massa olika saker på en sådan grej, men jag säger ju bara: Var jävligt glada alla ni som sliter och stressar i era liv, ni som sliter och stressar så förbannat för att överleva, var glada för att det finns en som jag, som har tid att vara romantisk och tänka på kärleken och livet.

Vad vore livet utan folk som satsar på kärleken och romantiken? Det vore inget liv.

John Berger, hans motorcykel. Gillar verkligen tanken att han bodde där uppe i bergen och hade en tung motorcykel. Jag ska fan köpa en motorcykel igen, en tung sak, 750 kanske, som jag bombar upp i bergen med. Tungt. Det finns inget häftigare än att köra hoj. Det maximala, det mest upphetsande. Hur fan vore det med en tung Kawa eller en riktig Honda att dundra runt på bergsvägarna med, kanske en gamma BMW,,,now we are talking, måste omedelbart kolla in en gammal hojbild.

Populära inlägg