So what...

Jag blev portad på Facebook. Tack vare ett bokomslag. Fejan är verkligen en puritansk upplevelse, amerikansk dubbelmoral.
Jag bläddrar i mina bilder, det börjar bli tomt nu. Har ju alla negg kvar, men jag ids inte längre kolla i dom. Det får någon annan  göra.

Vardagar, från mitt fönster på Rosenlundsgatan. Det var alltid fint att sitta där på fjärde våningen och kolla ner på gatan.

Paris/ London 1969. Hon hade en Alfa Romeo, grön, körde som en Gudinna. En natt lämnade jag henne 
på ett hotell i London. Rymde helt enkelt. Tre månader senare fick jag ett brev. Var tog du vägen? Vi skulle ju köra jorden runt tillsammans i min bil.

Barnen leker, alltid lek.

Rågsved. Häromkvällen träffade jag en störig typ på krogen. Han var ung då jag tog den här bilden, typ tio år, men han hade varit på legendariska Oasen.

Tina och jag gjorde många jobb på Vagabond. Hon delade en gång ut ett pris till mig. Skosnören. Här på Mallorca.

Naxos beacher är några av de bästa i världen. Här Kat som går på stenstranden norr om Chora.


Slussen, älskade att sitta på det fyrkantiga fiket. Helst i hörnet med utsikt över gatan och torget på samma gång.

Lilla mamma som gick bort alldeles för tidigt. Skeppsholmen, där vi bodde i norrländsk storfamilj.

Kungsan, 1954. Min son hade samma mössa som mig, den mörka skinnmössan. Han sa att han hatade den.

Skogsnäs, om ett år eller två, har de funnits i femtio år.




Brorsan och jag hade en fin barndom. Hela somrarna på landet vid havet. Vi byggde båtar, jagade björnar och läste böcker medan vågorna slog in i rummet med sina ljud på nätterna då vi sov som stockar.


Christer frågade mig otaliga gånger om han fick använde det här citatet från mig.


Hellas, det var på den tiden då man kunde bada i stan utan att få panikångest. Det var nakenbad på Långhomen och en cykelfärd till sjön efter Hellas. Det var aldrig trångt . Jag försökte bada på Långholmen och sedan bortom Hellas för något år sedan. Helt sinnessjukt. Som en myrstack.

Tina hade alltid det vackraste leendet.

Vi hängde i Kungsan. Thehuset var för hippies och det andra fiket för de som skulle göra karrir i NY. Det här är de som skulle göra karriär. De var fina också.


 

Kommentarer

Populära inlägg