Katter, vinter och politik...



Vi hade en katt som hette Zingo, som dog. Han gillade inte karlar, det tog lång tid att bli polare med honom. 
Sedan hittade jag en del snöbilder. Kan kanske passa? Det blir ju kallare igen i nästa vecka..

Annars funderar jag på vart fan det håller på att braka iväg. Kriget, detta sorgliga, galna krig som saknar all relevans. 2020, hur kan man ens tänka tanken på krig i detta århundrade? En annan sak jag funderar på och har funderat på i snart tio år: Hur kan vi sätta oss i sådant beroende av diktaturer, typ Ryssland med gasen och andra mineraler, av oljan i Arabien, av Kinas billiga produktioner. Varför går inte Norden ihop och blir självförsörjande? 
Det är en sak En annan sak är: Hur ska vi få stopp på konsumtionen? Det är ju det som är grundroblemet. Att vi byggt en värld på att konsumera. Jag tänker på alla helt galna renoveringar som pågått i min stad. Det är ju sinnessjukt hur man kastat, köpt nytt, kastat, köpt nytt...

Hur kommer vi förbi det? Jag tror inte ett skit på elbilar och annat om vi inte gör något åt konsumtionen.
Svåra frågor med enkla svar. 

Vad händer med boendet om räntorna går upp till 6 procent. Ser ju inte så lysande ut just nu. Svåra frågor, svåra svar,,





























 

Kommentarer

Populära inlägg