En vårvinterdag

Jag ligger i sängen, precis som på bilden. Ca femtio år mellan bilden då och nu. Märkligt. Kommer jag någonsin att bli den fotograf jag var då, eller förr?

Nej, givetvis inte. Jag kommer aldrig att bli det. 

Då var det en jakt som drev mig, en känsla av att vara med om något. Nu är det ju snarare så att man avstår gärna från att vara med om alltför krångliga saker.

Det är kallt nu i Grekland. Blev ett bakslag i vädret. Satan, ligger inne med toppluva och eldar i kaminen.

Längtar till badkar och semlor. Det ska bli, till veckan.

Putin, vilken deprimerad stolle. Den här tiden, coronatiden, har verkligen varit en märklig tid. Den tog bort lusten för allting, nästan.. Men allt blev svårt, trist, fult och det värsta är alla stollar som kommit fram  under den hör tiden, Trump, Putin, Åkesson, mfl, behöver inte nämna fler, men varifrån kommer alla dårar.

Nu tror jag Putin Precis som Trump, har sålt sitt skinn. Putin tror jag inte får stöd för den här attacken i Ryssland. Tror folket vänder sig emot honom. Precis som Trump. Hur kan han stå och lova folk som jobbar i gruvor att de ska få behålla sin gruvor och få röster på det sättet. Alla vet ju att de där kolgruvorna måste försvinna och de kommer att försvinna. Varför satsar man inte på framtiden? Och dessa knegare i dessa gruvor osv, har dom själva inget att tänka med? 

En sak som är svår med bilismen på landsbygden, är ju bensinpriset och att elbilar inte går att köpa, för dyra. Varför gör man inte en ekonomisk kalkyl över vad en bensinbil kostar och en elbil kostar och så skapar man ett hyrsystem eller något annat så att de som bor på landet kan köra elbil till samma kostnad som bensinbilen. Något ditåt.

Samma med bostäderna. Hur ska städerna överleva med de här hyrorna och kostnaderna? Och vilken utarmning ska till i de stora städerna innan de blir helt ointressanta att bo i?

Ja, det är mycket nu, mycket stollar.Jag såg i alla fall en bra grej. Det kommer hyrcyklar i sthlm, elhyrcyklar , som kostar 10 kr dygnet och 149 kr om år....jag ställer mig lite frågande till beloppen, men OM, så är det ju en supermaxad grej. Bil går ju inte att använda längre i Sthlm, men cykel är fantastiskt.

Ja, nog om det. Blir jag samma fotograf som jag var förr. Svar Nej.
 

Kommentarer

Populära inlägg