politik, eller vad då?

Två fina tjejer utanför Twang. Jag saknar dem båda, sköna typer.

Politik? Jag läser Blaskan. Trump, jag börjar känna att jag får lust att skriva som Hunther  S Thompson, en av mina favoförfattare, då han skrev om Nixon. Det var rena mordet han gjorde på presidenten i det stora landet. En grym författare som jobbade åt Rolling Stone och med Annie Leibovitz.   Grymt bra, älskade honom, dock gick han ner sig på droger och sköt sig själv till döds.

Ska vi få en regering? Vad spelar det för roll? Det blir ju bara en skitregering vad eller vilka som än kommer dit. Ett gäng halvreaktionära knölar och värst är sossarna. Detta förbannade skitparti som inte tagit ställning i en enda fråga de senaste 15 åren. De har bara jamsat med och kolla på deras gamla ministrar. En hög frimurare som gör sig feta stålar som kapitalister. Skithögar, som Thompson skulle ha sagt.
Sossarna är de värsta partiet av alla för de försöker hålla upp någon slags fasad av att de bryr sig om vanligt folk när de lägger allt krut på att slicka övre medelklassen i äschlet.

Ta en sådan enkel grej som att nu går räntorna upp på bolån? Varför det? Bankerna har ju tjänat mer pengar på sin utlåning än någonsin trots att det var minusränta. Hur i helvete kan man låta dom höja räntorna då de tjänar mer stålar än någonsin? Och de andra då, vilka får de bättre av höjda bolåneräntor? Ingen, absolut ingen vanlig människa vinner något på det utan det blir tvärtom. Svårare att få lån, svårare att betala lånen och klassklyftorna ökar ännu mer. Snart är en tredjedel av Sveriges befolkning utanför bostadsmarknaden. Det går inte att hitta boende av någon sort.

Varför? Vem släppte på att man skulle sälja ut allmännyttan? Vem vann på det, på sikt? Ingen, idag står vi med skägget i lådan. En ny generation har ingenstans att bo. Varför la man inte alla dessa stålar som bankerna fått tjäna på nybyggnation?

Konstigt nog har jag fått rätt i varenda fråga som jag haft en åsikt om de senaste 20 åren och jag kommer få det nu igen. Bostadsmarknaden kommer att kollapsa och vi  kommer att få ett jävligt aggressivt samhälle med enorma klassklyftor. Sossarna kommer att försvinna, vilket de verkligen förtjänar att göra. Resten vill jag inte ens tänka på...

Populära inlägg