days goes bye

Curt Larsson hade sparat min gamla blogg, den jag skrev mellan 2006 och 2011. Läste den igår. Jag är klart snällare i bloggen numera. Jag var ganska ettrig bitvis förr, måste säga att jag gillade det. Lite salt i såren om man säger så..

Någon tyckte gnällde då jag skrev om sossarnas svek, tyckte jag skulle engagera mig i möten osv.
För det första är sossarna körda. De har samma politik tillsammans med borgarna som Macron i Frankrike. Det är döfött. Sossarna kommer att försvinna. Det stora problemet är ju att vi har bara ett vänsterparti kvar, V och jag hoppas dom inte lägger sig som dörrmatta åt sossarna och de andra borgarna. Jag tycker de ska rösta ner sossarna nu i veckan, få till extraval och då misstänker jag att V går upp till en tio, tolv procent, sossarna får max femton, L och MP försvinner.

Det är en utveckling som är början på en annan tid, sedan kommer troligtvis ett nytt parti att växa fram, tyg gula västarna i Frankrike. Ett parti som bygger från missnöjet men skippar rasismen. Den här utvecklingen vi fått i Sverige är i princip enbart sossarnas fel. De har blivit för borgerliga och det är därför folk har gått till SD.

Man behöver inte gilla min analys, tycka den är gnällig, men ganska många , typ  Daniel Suhonen och andra, har exakt samma analys. I mina ögon är det ingen som helst idé att stödja sossarna längre. Dom är redan förstörda i grunden. Dom har gjort sitt. Fram med något nytt.

Det kommer att komma från Europa och det kommer att komma till Sverige.

Så var det med den saken.

Populära inlägg