LA and other stuff

Workshop in Naxos 2-5 maj. Kolla längre ner i bloggen om Ni är intresserade...

Jag såg en kort film idag, djävligt skrämmande. Los Angeles, har 60 000 hemlösa. Det är ju helt sjukt. Ofattbart. Så hör man idioten Trump snacka om sin mur. 60 000 hemlösa. I det som kallas det rika Amerika.

Sedan, fan ännu värre, 7 % i USA tror att choklad är mjölk från bruna kor. Kan det stämma? Är det verkligen sant.

Det jag mest funderar på är hur många hemlösa det ska bi i Sverige inom den närmaste tiden. Det kommer ju att öka och det kommer att öka fort för ingen har råd att bo. Nytt är för dyrt och andra hand är för dyrt. Jag kan bara gå till mig själv. Jag skulle knappt ha råd med de hyror som idag krävs.

Det är verkligen hårda tider och jag har en del vänner, i alla fall en fyra, fem stycken i femtio års ålder, som nu plötsligt inte har någonstans att bo. De bor i andra hand, de bor långt, långt från stan, de måste flytta före sommaren osv och de har det så här för de har inte råd. Det är folk som hade bostadsrätt för tio år sedan, jobb, missköter sig inte. Det är för dyrt. ta in det: DET ÄR FÖR DYRT.

Jävla tid och värre blir den.

Populära inlägg