Meltemi








Meltemi är en nordlig vind. Lindrigt sagt kan man bli galen då den viner. Det är precis så det är nu. 
Meltemi.

Jag vandrar omkring med kameran vid flygplatsen, saltsjön, som är helt uttorkad. Igår kväll gick jag ut med kameran på axeln, Gick hem igen och lämnade kameran i huset. Jag kan inte längre gå med en kamera på axeln, på bröstet blev en omöjlighet för tio år sedan. Det som återstår att bära den i handen.
Därför måste det vara en liten kamera.
Eller en mobil.

Ett plan kommer in, passerar ganska nära mitt huvud. Jag kom att tänka på de som står och plåtar flygplan på väg in och ut. Alla typer av bilder behövs, men trots att jag inser att produktbilder behövs så har jag svårt att förlika mig med det.
Ett ungt par frågar efter kyrkan. Vilken jävla kyrka, höll jag på att säga. Det finns ju lika många kyrkor som barer i det här landet. Tll slut pekar jag åt ett håll och de försvinner.

Det är val och det läggs väldig energi på att varna för ditten och datten. Vad finns det att varna för? SD är idioter och sedan är färdigsnackat.
Jag tror vi står inför det största generationsskiftet inom politiken någonsin. Ta sossarna. De har nu under tjugo år jobbat stenhårt på att förminska sig själva. Tänk om de tagit någon av de möjligheter de haft och gjort något? 

Igår satt jag och snacka med en polare som är från Tyskland. Han hade åkt hem till Berlin för att operera sig men insåg att han inte hade råd. I Tyskland. Förstå vilket fantastiskt sjuksystem vi har,,,tänk i de banorna, stärk det som är unikt med Sverige, det vår demokrati arbetat fram under så många år.
Så var det med det.

Populära inlägg