Denise Grunstein gick bort

Jag har alltid gillar Denise Grunstein och jag passar på o be om ursäkt för jag vet inte hur man får till prickarna över u i hennes efternamn. 

Vi träffades i mitten av 90-talet. Hon kom till Naxos och skulle plåta Eva Dahlgren, och de två Efvorna var väldigt på tapeten, men där låg vi på nakenbadstranden och hade det bra. Jag kände givetvis till Denises fina bilder, minns då hon slog igenom med en slags dimmiga, lite romantiska bilder. Sedan kom en period då hon höll på att tappa bort sig bland alla porträtt i Månadsjournalen. 

Till slut återvände  hon till sitt drömlandskap, sina blombilder och sitt samarbete med Eva Dahlgren.

Hon var en stor fotograf med väldigt integritet. Jag tyckte mycket om henne. Hon plåtade til och med min lilla dotter och för pengarna vi fick för plåtningen köpte min dotter en cykel.

Ett vackert minne. 

Vill ni se hennes bilder? Hon har en skön Instagram.

Vila i frid.
 

Kommentarer

Populära inlägg