Hockey mitt i sommaren

Besiktigar bilen. På  Naxos är det fan ett nöje att besikta bilen. Min skrothög skulle aldrig komma igenom i Sverige. Här höll den på att fixa det, sket sig på handbromsen.

Läser om de Brynässpelare som misstänks för våldtäkt. Trist, men jag har slutat se på hockey. En sport med mer machoattityder finns inte. Jag tänker tex på Wikegård som ständigt, i varenda sändning var en slags totalidiot men sina sanslöst dåliga skämt och korkade snack. Ungefär där klippte jag hockeyn. Nu ser jag aldrig, oroar mig mest för alla hemska hjärnskakningar sporten har. Hockey, en utdöende sport och en sport som länge var rasistisk. Jag vet inte hur lång tid det tog innan man fick se en spelare med annan hudfärg än den norrländska blåvita. Jämför med fotbollen, som också någonstans håller på gräver sin egen grav. De horribelt välbetalda spelarna som kastar sig som döende vid nästan varje närkamp. Det är nästan lika patetiskt som hockeylirarnas slagsmål.

Ser på Girot, Gäsp. Hur tråkigt kan det vara? Ingen kör, en klunga i 20 mil och en spurt. I år har Girot varit uselt. Överhuvudtaget börjar sporterna sakna profiler. Det är ingen man tycker om: Ta skidåkningen, Norge, Sovjet och Sverige, ibland. Helt dött. Det mest intressanta i år var väl Kallas dåliga mage.Se den magra norskan vinna alla lopp,,,,,heja, vi dör av lycka. Sport, precis som kultur börjar ge upp och det som saknas är personligheterna. Förr då man såg på fotboll  kunde ett lag innehålla fem superintressanta människor.Nu är det typ en Zlatan och sedan är det assistenter. Eller Hockeyn Red Machine,,,såg ni dom någon gång, eller Tumba eller Sterner. Idag vet man ju inte vem som spelar i andra laget. Snacka om sillmjölke, det är som med kultur, man måste göra sin egen grej och det funkar inte då alla styrs av pengarna. 

Det är tio mil kvar på dagens etapp av Girot, det tar två timmar och lite till. Jag spar mig till sista två kilometrarna, det är där det händer.

 

Kommentarer

Populära inlägg