Some other stuff...




Whats life about? Relationer kanske? Egentligen skulle jag inte skriva några rader men sedan ångrade jag mig. Svinkalla vindar ute. Jag reser från snön. Den tiden, den med snö är över. Nu blir det regn på platta tak i december.

Det är två grejer som dominerar. Trump och Covid. Jag tyckte debatten med Trump och Biden för någon vecka sedan var perfekt. Den visade verkligen allt En träbock och en idiot. Vill inte amerikanarna ha något bättre får det skylla sig själva. Det lär gälla oss också. Vill vi inte ha något bättre än SD eller den här sörjan som kallas januariavtal så får vi väl skylla oss själva.

Covid? Det är ingen enkel match att förstå, men en del grejer tog jag och gick igenom med mig själv. Jag har några vänner som blivit sjuka, en del riktigt dåliga, en del har fått konstiga biverkningar och så två som dog. Varför dog dom? Jag fattar inte det? Var det för att det var i början på pandemin, för att vi visste inte hur vi skulle hantera sjukdomen? Sorgligt i alla fall, men annars då?

Vaccin kommer säkert att betyda något? Får vi hoppas. Munskydd tror jag bara på i väldigt trånga utrymmen med massor med folk men egentligen så vet vi ju alla vad som är problemet. Äldreomsorgen är ju i  princip omöjlig att försvara. Sjukdomen kommer ju in med dom som arbetar där och regionerna och liknande har ju sålt ut äldreomsorgen, precis som sjukvården. Dom kan snacka hur mycket som helst. Äldreomsorgen har man sålt ut, precis som man håller på och säljer ut sjukvården, precis som man sålt ut boendet, precis,,...

Det enda som gäller är en slags förståndig distans, men det är verkligen svårt då man ser och hör historier om folk som går på bröllop, massa folk och kindpussarna står som ett fisktim i älven. Ingen verkar ens förstå vad covid är. Sedan också ungdomarna som inte hänger med, men OM alla tog sig på allvar skulle det gå bättre. I Grekland kör prästerna på i kyrkan, fullt hus, fan Gud är viktig, man har vilda partyn med typ 100 personer som brakar på. Hur svårt ska det vara? Låt oss kalla dom idioterna, men om man kunde få ordning på idioterna skulle saker och ting vara enklare.

Slutligen. Hur många idioter ( igen) finns det som tror att invandringen är vårt största problem? Varför är det ingen av dessa idioter som funderar på Rut, Rot, skattesmitning, arvskatt, osv,,,Flyktingfrågan är ju något som ingen kan komma ifrån och våra invandrare skötet ju sig i princip perfekt, varför tjata om det. Det finns en del löss, ja, men 99 procent är ju helt underbara, tillför saker och ting.

Vad ska man säga om den där idioten i DN som skröt med att han skjutit hur många älgar som helst, 1158  och den första då han var tjugo och är idag 71. Det är lite mer än 23 om år.  Det är ungefär som förr då folk skröt om att de gick på bordell 23 ggr per år.  Ja, satan.

Nå, vad var det för vits med den här lilla utläggningen? Inte fan vet jag och vet inte jag så vet ingen annan heller...


 

Kommentarer

Populära inlägg