In to the wild...



Det kommer perioder i livet då man sitter under ett träd och läser mycket deckare. Man ska då inte tro att ens bilder står still. De lever vidare, arbetar för sig själva om man säger så. Igår fick jag ett vackert mail från en människa som tycker om vad jag gör, fick ett annat där dom vill köpa Johnny Rottenbilden och köra den över hela världen.

Det är så det är, då man sitter under ett träd och läser deckare. Det rör på sig. Jag tycker mycket om bilden på Joseph och mig. Joe är en fantastisk fotograf, gjort många böcker om gäng, konflikter och han bor i NY( Joseph Rodriguez, en kanonkille. Vi umgicks mycket ett tag och gjorde en utställning som hette Stockholm/ NY,,,,mycket kul att göra, svängde som attan.
Är det någon som upplåter lokal och lite stålar så gör vi en ny utställning, Joe och jag. Vi vet vad vi ska visa. No problem.

Det var Gnesta igår. Såg bra ut, Bengan gör ett hästjobb och jag blev nog mest impad av Malin Jockhumsens bilder. Hon arbetar i flera plan och nu hade hon fått till det hela rakt igenom. Dessutom var printarna av hög klass.

Sådant blir man glad av. Nästa festival blir i Landskrona, den 22 till 24 aug,,,vi får se hur det går med min workshop, ser lite segt ut, saknas folk vad jag kan förstå,,,nåja, som jag sa, då man sitter under ett träd kan vad som helst hända.

Populära inlägg