Tisdag








Några bilder jag tagit i sommar som jag inte vet vad jag ska göra av eller med? Det är en märklig känsla då man tittar på det man gjort under en sommar och tycker det är SKITdåligt. Det är lite knäckande, samtidigt som man tittar på det man gjort tidigare år som är bra o inser vilken enorm arbetsinsats det krävs för att ta bra bilder.

Ganska hopplös känsla, faktiskt. Om man inte går in för det till 200 procent så blir det alltid bara skit. Arkivbilder, som jag kallar det. Man måste ladda infernaliskt om det ska bli något. Nu är jag ju en sådan som aldrig, eller nästan aldrig ser något som jag kallar bra bilder. Visst, det händer men ytterst sällan.

Idag har fotografi blivit något annat är bra bild, det är mer en social cirkus än bildskapande. Också det en märklig känsla.

Nytt, nytt, nu har jag i alla fall klippt ihop två böcker som är jävligt bra, ni får se senare i höst men det är ju rent förbannat att en hel sommars arbete bara kan kallas skit.

Populära inlägg