What can I do for you?

Tänk om alla frågade sig det. What can I do for you? Då kanske något skulle hända? Ser att Cato Lein ska ställa ut på Galleri Axel, bra. Pelle Seth på Il Cafe och sedan Planket med Fjellis och Frickens utomhusutställning.

Det svänger hårt, som han sa författaren från Skåne legendaren, som numera är död och som bodde i en stor kåk och var spanienälskare,,,ja, ni får gissa, bra kille, skrev helt vilt,,,Jag kan inte släppa Generation loss, vilken bok, en thriller om fotografi. Elmor Leonard, deckarförfattaren skrev också en bra bok om fotografi, den svenske Pellejönsen skrev ju Fotograferna , ett unikt verk i Sverige, Killing fields var väl en av de mest inspirerande filmerna om en fotograf. Ja, så rullar det på. Jag skulle vilja se en bra dokumentär om Koudelka och en om Dvid Alan Harvey,men Harvey är ju som mig, modern, skriver sin egen historia.

Harvey jobbar på så många plan, blogg, twitter, Insta, u-tube, Burn magazine, Magnum,,jesus, han har en fabrik som levererar. Jag borde börja skriva på engelska för att få större publik. så får det bli.

Om man läser svensk press så är det svårare läge för Trump nu, men jag vet inte om man ska lita på svensk press, men förhoppningsvis så kan man ju hoppas att den här extrema högervågen håller på att mattas av. Att det blir mer utrymme för reformer.

Ja, vad hette han författaren som skrev att det svängde hårt? Beatnik, i en bok sitter han på en vind och skriver iklädd vargskinnspäls.

Nog om det, see you manana.


Populära inlägg