VINTERSOMMAR

Det är spännande med de här protestmötena som sker på nätterna i Frankrike. De sprider sig och myndigheterna vet inte riktigt hur de ska hantera det hela. Annars kollade jag på ett klipp då Trump intervjuas av en CNNreporter om sitt uttalande om rådmannen som hade mexikanskt ursprung tillbaka i släkten. Då, under den intervjun, inser man ju att karln är helt störd. Och på samma sätt måste det ju vara med folk som gillar Trump.
Vad är det de inte ser?

Samma sak hemma här. I och för sig anser jag ju att folk som kollar på Schlagerfestivalen har en skruv lös, upplever man inte att musiken är totalt hopplös och hela upplägget direkt knäppt, men det går ju att försvaras med att den egentligen bara är för snälla människor.

Däremot är jag lite bekymrad för Zlatan. Jag har stor respekt för hans kunnande, men nu verkar han ha tappat fattningen. Hans avsked från PSG var ju vidrigt och nu blir han allt mer självgod, verkar tro han är Napoleon. Han ska nog passa sig innan han får publiken emot sig.

Jag ligger i sängen och skriver detta. Morgonen är 0800 och man konstaterar att det är tio grader. Det var ju fan bättre väder i januari.

En annan sak jag funderar över är Fotografiska. Dom gör sina utställningar men det känns som hypen gått över, som om det inte betyder något att ställa ut där. Det har infunnit sig någon slags likgiltighet och nu är frågan vilken aktör som ska lyfta fotografiet i Sverige igen. Jag vet precis vad som behövs göras och det är ett ställe med enbart svensk fotografi, med några rum för de svenska klassikerna och något rum där man kontinuerligt visar ny, ung svensk fotografi. Till det ska det byggas upp en stor samling och det ska finnas bok och referensbibliotek, föredrag och festivaler.

Nog om det.

Populära inlägg