Summer in the city

Det är mycket jag liksom inte fattar. En av grejerna är den här upprördheten över engelsmännens val att gå ur EU. Om dom inte vill vara med där så är det väl deras grej. Vi verkar ju inte heller så intresserade. En del får det att låta som deras personliga liv går under just nu och sedan kan man ju undra över hur bra EU skötte flyktingfrågan, detta fantastiska samarbete som mest bestod i att de flesta länderna sket i allt och stängde sina gränser.

Ja, inte bryr jag mig i alla fall. Inte heller bryr jag mig om forbollen och Zlatan och Isaksson och Kjellström. Zlatan har fått hybris, Isaksson fattar jag itne hur han kan vara förstemålvakt. Han kan ju knappt pricka bollen med fötterna och Kjellström har inte gjort en bra landskamp på flera år. Det är som med fotografin. In med nya namn. De gamla har gjort sitt. Tack för den tiden.

Ja, egentligen bryr jag mig inte heller om den här texten. Den skrivs medan tvättmaskinen går och jag sitter och somnar på siestan och det är ju inget läge där man bryr sig heller.

Populära inlägg