Ett hus en mobil och en stol

Hur svårt ska det vara? Sitter på en stol och ser bilden, tar fram mobilen. Skulle behöva en decimeter ovanför taket på huset för att det ska bli perfekt. Går inte, väggen tar emot. Går  in o hämtar Ricohn med 28 mm, blir samma utsnitt som mobilen,aha, så det är 28 mm på båda. Trodde jag inte.

Får bli som det blir. Tar bilden med mobilen, ett varv i Silver efex och ut med den. Ja, det var det.

Bilder handlar om att ta det som det kommer, gestalta ögonblicket.
Det är en vacker morgon på Naxos, efter en vecka av tokvärme, typ 33 grader på morgonen i skuggan så är det perfekta 27 grader nu, klockan halv tio. Ett gäng getter passerar med sina bjällror på berget och vinden slår in då och då med en skön bris.

Jag ska ner till färjan och möta en del workshopsdeltagare. På måndag kör vi igång. Jag kan på samma gång göra reklam för min årsworkshop som startar i oktober,,finns plats kvar, en plats kvar,,kontakta mig på mickeberg@hotmailcom om ni vill veta mer,

Populära inlägg