40 grader...

 Tänker på en Ebba Grön låt, 2000 grader, eller ngt ditåt.... Vad händer då det är 40 grader varmt och det känns som 45? Man tappar sugen. Det är ganska hopplöst läge. Visst kan man åka och bada men det är inte min grej. Bada för mig är något som handlar om att svalka kroppen ligga i solen och torka ett tag, sedan gå i och svalka kroppen igen och torka lite innan jag sticker till viktigare uppgifter.

Det finns två saker som jag är helt säker kommer att förändras inom en snar tid. Det ena är den vegetariska kosten, den kommer att utvecklas och bli helt dominant. En annan sak som kommer att minska är solbadadandet. Det är för farligt helt enkelt eftersom solkrämer är falsk information. De skyddar mot att man bränner sig, men absolut inte mot malignt melanom. Om man är smart käkar man mer grönt och solar mindre framöver. Det som var fult en gång i tiden och sedan blev en klassmarkör är nu snart tillbaka. Kraftigt solbränna är fult, ditt skinn kroknar, du ser ut som en slapp, skavd wurtmeister i fejan om du solar för mycket.

Väldigt fult.

40 grader kan ge dig panik.Vi har AC, det kostar men vi håller oss vid liv. När det klockan tio på kvällen är en ridå av värme runt dig då du går ut på gården kan du panika om du vet att du har en natt framför dig  utan kylning och bara svettning.

40 grader. Ingen lek.

Tyvärr känns det ju allt mer som vi förlorar slaget mot coviden. Överallt kommer det tillbaka och överallt finns det massor av folk som öppet säger att det ska inte vaccinera sig. Det är inte kul. DET kan ge mig lätt panik.

Idag hälsade vi på en vacker hund, en straydog, med världens vackraste ögon som ingen vill ha. Fantastisk hund, man blev kär direkt men jag kan ju inte ha en hund, eller kan jag det?

OS pågår. Ids inte kolla en sekund. Totalt ointressant. Jag kan inte förklara varför men nu börjar alla sporter bita sig själv i svansen och går under på det viset och bettet handlar om kommersialiseringen. Att se på en idrottshändelse som WM eller OS är ju fullständigt förgiftat av reklaminslag och jag hatar alla som gör reklam, skriver ner namnen på bolagen och lovar mig själv att bojkotta dom för resten av livet.

40 grader, 30 inomhus med acn på. Det är verkligheten. Den är sträv, vacker och het. Att säga något annat är att ljuga.

Kommentarer

Populära inlägg