Indianerna på taket

Katterna springer på taken i natten.När de sitter och deras öron sticker upp får jag en känsla av indianfilm.
Jag gör min kattbok. den kommer som långsamt, klar till vintern. Det är stilla dagar i bergen. Säsongen startar runt den 15 juni med fotbolls VM. Då blir det drag i byn och sedan tacklar det ab i september.

Många är oroade över valet. Vem är inte det? Men, vad ska jag eller ni göra åt det? All info är tydlig, men om man ändå väljer att rösta på tex SD så gör man ett personligt val som i mina ögon idiotförklarar människan. Livet är för kort för att ägna tid åt att försöka diskutera med idioter. I princip så är ju världen vettig, men det finns ett antal, och dom är ganska många, som tappat hjärnan och det är inte mer med det.

Man får lägga sin energi på det man kan leva med och göra något åt.

Jag hör ett jam utanför balkongen och plötsligt tystnade fåglarna. Katten på ingång. Dags för lite krama kanske? Har ju inte sett henne på hela natten. 

Populära inlägg