Om texter och bild

 Vill du läsa mina texter klickar du här , eller tar den här länken  https://mickebergphoto7.blogspot.com


Läser Bukowski, han kan skriva väldigt ömsinta texter, mitt i det galet burdusa han ofta skriver. Det råa, burdusa, supandet, taskig mot kvinnorna, det tror jag handlar om att han står fan inte ut med samhället.

Vem fan vill inte ställa sig upp och skrika idag? Såg en uppgift om att för att ha råd att bo i Sthlms innerstad i en etta man köper, så behöver man först lägga en handpenning på ca 500 000 kr, sedan tjäna ungefär 44 000 kr i månaden. Om du vill bo tillsammans med någon i en köpetrea så måste du ha ca 1,200 000 kr i handpenning och en lön tillsammans på 102000  kr i månaden. Sedan finns det dom som tror att det är billigare att bo i någon förort, men tyvärr, skillnaden är inte speciellt stor.

Sedan såg jag en annan sak, att av de konstnärer som klarar sig i dagens samhälle så har de flesta en rik familj, pengar i släkten osv, Ni vet, det här som kallas för klass. 

Är det konstigt att Bukowski skriker och super? Inte ett dugg. Är det konstigt att inte jag skriker och super som kommer från en arbetarklass bakgrund? Ja, det är fan konstigt att jag inte gör det, men ännu värre är att vi inte alla skriker och super och förbannar systemet och river sönder det. Nu har vi ju sedan länge passerat smärtgränsen.

På morgonpromenaden idag ser jag tillståndet, Jag bor i ett rikemansgetto, Östra Södermalm, men den ena butiken efter den andra stänger och deras lokaler är till salu. Det säger en hel del om hur bra det går i Svedala, hur fantastisk vår regering är, hur fint de vårdar det fina samhälle vi hade. Det är sorgligt att skåda samtidigt som världen, den stora går total bananas, med utrotningskrig, i Israel, givetvis stött av USA, av Putins skamlösa krig i Ukraina och Ungern och Turkiet med sina fascistregeringar. 

Det är helt enkelt halleluja i världen och vi borde skrika mer.

Kommentarer

Populära inlägg