Dagens rubriker

Det är storm på gång. Mitt huvud har susat i två dagar. Vet inte varför? Är det för att jag är så fruktansvärt irriterad? " meetoo" stöder jag till 200 procent men när man läser fallen så undrar jag ändå en hel del på det personliga ansvaret. Det finns fruktansvärda saker i "meetoo", men ganska mycket sorterar jag bort som personligt tjafs. Det går ju att säga nej, var är det personliga ansvaret. De som gjort tunga grejer ska åka dit, men komma och snacka om grejer som hände i mitten på nittiotalet känns fel.

I alla fall, vissa får nu plikta med livet som insats. De kan knappt gå ut på gatan och ändå har ingen blivit dömd för något vad jag vet. Det är bara ord mot ord, även om vissa helt uppenbart betett sig som skitstövlar, så döms de hårdare än mördare.

Det är då jag tänker på Karolinska och det är här jag blir så vansinnigt irriterad. Här sitter folk och krossar sjukvården i Sthlm, det drar iväg enorma summor och ingen åker dit. Ingen. Nån hoppar av sitt jobb, men en månad senare så har de ett annat jobb där de drar in en mille i månaden. Ingen vet heller vilka dessa människor är, de kan gå på gatan, de kan existera, men de har blåst Stockholm på ohyggliga pengar. Det kallar jag brott.

Ja, vi får se. Stormen närmar sig, det faller några snöflingor, bäst att gå ut och dricka kaffe innan det är för sent.


Populära inlägg