När floden värmer

Blev en dag vid havet, uppåt 35 grader. sydlig vind, vilket betyder att luften är saltmättad, tung, kletig. En dag då man låter det hela glida ner i vattnet. Sydlig vind betyder vågor, stora jävla vågor. Kände det idag då jag tumlade runt i de mäktiga krafterna.

Min fru tycker något är problematiskt. Inte jag. Fyller 68 i morgon. Vad kan vara problematiskt då?  Har fått två snygga skjortor där jag betalat den ena själv och en polare i livet, Skopan, kattfan. Det kan ju bara gå framåt.

Min fru har skaffat sig hårband, ser ut som värsta hippien på sextiotalet, man blir fan nykär för en sådan liten grej. 


Klockan är strax 1900 och det tickar på, 30 grader, kanske mer, blir en vacker kväll, kalo vradi, en kväll då man sitter på verandan och låter njutningen skölja över en, låter livet glida som en varm flod över låren, en kväll att minnas och lägga i arkivet över kvällarna då floden flöt som mjukt sammet i herrgården.

Populära inlägg