Fredag

Det känns som om jag inte vet vad jag gör. Igår tex, vad gjorde jag? Kollade lite på skidåkningen, fixade resor, fem stycken, planerade och fick min nya bok från trycket. Den är privat o lär aldrig visas, men i alla fall.

Mest kände jag mig dock sjuk, värk överallt, från tänderna ner till fötterna. Jävla vad sega de är de här vinterförkylningarna. När jag låg borta och åkte skidor i minus 20 blev man aldrig sjuk. Det är konstigt.

Den stora grejen är dock att det står still, liksom. Man vill bara ta en whiskey och sova och så kollar jag på min fru som stiger upp halv sex och går till jobbet och kommer hem sju på kvällen och är tokspeedad och givetvis snart kommer att behöva vila ordentligt en månad.

Människan verkar aldrig lära sig. Det blir mode på Fotografiska. Undrar vad DAH gör i Kuba, såg att det regna igår. Öppna tidningen men slog igen den igen. Det är för deppigt. Hur kan de här Sdarna få skriva en artikel i NY? Mycket märkligt?

Jag tänker på min uppväxt, vilken livstro vi hade, hur snälla människor var, hur vi matades med den bästa musiken, den bästa konsten, de roligaste äventyren. Var har det tagit vägen?

I går fick jag återigen rabatt på fikat. Det är en fin känsla, att man har blivit upptäckt. De enda som aldrig bjuder någonsin är indier och asiatiska restauranger. Jag vet inte vad det är med dom, snåla? Överallt i världen och i Stockholm har jag blivit bjuden eller fått rabatt på fik och krogar men aldrig på en Indier eller Thai. I Spanien tar det tre gånger på ett ställe så säger de att de bjuder på en öl, eller på Naxos där var femte fika är gratis.

Små funderingar. Februari är strax slut, snabbaste månaden på året. Mars är Grekland, så ser det ut.

Populära inlägg