Katterna


 Jag väntar på att min intervju med LC ska bli klar, men jag kan ju skriva om resan hem. Den började bra, vindstilla och båten taxade ut från Naxos mot Mykonos. Jag avskyr att åka dessa båtar, tar evigheter och det är alltid ett jävla skränande från tvapparater. Nu är det lugnt, i alla fall till Tinos, sedan brakar hela stan på. Skönt att komma fram till Rafina, hinner se två fotbollsmatcher med greklaget där Marcus Berg spelar.

I Rafina är hotellet fullt, så vi åker till något jag bokat som heter Bella Vista. Jo, jag tackar. En dubbelsäng och tjugo katter som käkar upp hela frukosten.
" Fanns det inget annat, säger min fru skeptiskt". " Nåt med pool?".

Jag nekar till det, men sedan då jag dubbelkollar så ser jag att det fanns det visst.
Ja, livet är märkligt. Gubben på panget kör oss till flyget och vi kommer hem så småningom.

Fan vad kallt, nästan vinter. Min racercykel hemma står på lagning. Klara halkade ju omkull och bröt benet då hon lånade den. Den 11-17 november har vi utställning på Galleri Korn, dessutom

Populära inlägg