Days go by

Days goes by, som det heter. Det blev några dagar med ljuvligt väder och ändå känner man de små ilningarna av höst innanför skjortan

Volontärsarbetet för flyktingarna är fantastiskt. Man frågar sig hur länge ska det hålla, hur länge ska man orka. Jag tänker tanken på att jag själv en dag skulle dyka upp på centralen med mina två barn, bestämt att jag ska till Finland, får sova en natt på ett härbärge och dagen efter tar en båt till Finland.

I säkerhet ja, men sedan då? Vad återstår? Hur finna ett liv?

Vilken mäktig uppgift. Har lagt upp en län till en speciell fotograf. Väldigt bra bilder, men också så tömt på mänsklig touch. Är det den nya tiden? Är det hur folk känns? Jag måste nog erkänna att hans svartvita kan jag ta, men färgen fattar jag inte ett skit av.

Workshop idag. Trött, fan så trött. Vi redovisar på bloggen i morgon.



Populära inlägg