Northug är Kungen

Ibland går det inte. Tog med fel kamera ut på krogen och den klarade inte att pressa bilderna. Skit samma. Det viktiga är att det var trevligt.

Northug vann, igen. Han är för grym. Det var skitföre, men det var lika för alla. Nog om det också.

Idag var jag trött. Fick en fantastiskt fin bok av Henry Denander. " Right off" hette den. Henry målar vackert.

Satt och tittade på Rasmus Rantils bilder. Han är en av dessa begåvade unga människor. Det slår mig så tydligt vilken enorm hänsynslöshet man måste visa, framför allt mot sig själv, om man ska klara sig på sina egna bilder. Man måste nästan vara galen. Det är inte så svårt att nå till skikt ett,  visa bilderna på någon av dessa hopplösa fotosajter, typ Streetphoto på Fejan. Nästa steg är att gå på workshops, bilda sig, börja bestämma sig för att bli riktigt bra. Det är inte heller så svårt, men det sista steget, att bli så bra att man kan leva på sina bilder. Jesus, det är där hänsynslösheten kommer in.

Ser att det vara kameraloppis. Såg kul ut. Min enda tanke var ju att varför köper man kamera på loppis och jag kanske tänkte fel, att det bara var analoga kameror. Jag fattar inte varför man köper sådana, känner ingen som har labb.

Nog om det också. Jag misslyckades, men jag tänkte en del på alla löften jag gav igår. Att min fru fick köpa en hund om hon ville, att vi ska till NY , att det var fint att se barn och barnbarn och att alla mådde bra. Att maten var god och stället underbart och att jag är lycklig som har det så bra.

I morgon måndag igen. Dags att plocka ut racern, göra några mil om man orkar.


Populära inlägg