Börje Salming, en riktig man, en människa.

Det finns många män, fina män. Den moderna generationens män har vett att bry sig om sina barn. Det är vackert, men nu ska jag berätta om en annan man. En av mina idoler, Börje Salming. Igår skällde han ut Björn Söder och tidigare har han bett sina fans att inte lägga sin röst på SD.
Salming och hans brorsa Stig, var legendariska. De var kämpar, från Kiruna. De kämpade alltid för laget, vek aldrig ner sig. Börje kom ju till NHL och blev superstar och då menar jag SUPERSTAR. Han var älskad för sin kampvilja och hans kropp blev otroligt sargad. Han kämpade för laget.

Det finns fler sådana superstars, Peter Forsberg är en annan. Killar som alltid gett allt för laget och som efter karriären kommit hem och gett tillbaka till moderklubben, tiofalt. Fantastiska föredömen.

Mina idoler, sanna mina ord. Mina idoler. På fiket läser jag Metro, om hur Kirunas hockeylag för ett tag sedan gick ut och sa sig vara för alla sorters sexuella preferenser. Alla var välkomna, regnbågströjan. Det togs väl emot lite skakigt i hockeyvärlden. Sedan på natten, vid tre, ringer telefonen hos en av höjdarna i Kirunas hockeylag.
- Det är bra att ni tar ställning. Det är bra för Kiruna.
Jag kan höra rösten, Börje Salmings slitna röst, Kirunamålet, Kungen av Kiruna talade.
 Efter det var det inget snack. Kirunas hockeylag fick stor respons över hela världen för sitt agerande. Och Börje Salming visade återigen var han har sitt hjärta.

Lundell skrev om Björn Söder igår. Idag har han typ 800 kommentarer på sin blogg. Säger en del om internet, hur läst han är, hur polariserad verkligheten tycks vara. Det enda som med säkerhet kan sägas är att Lundell håller stilen.

Populära inlägg